پژوهش های پیشنهادی گفتار چهارم

در جدول زیر پژوهش های پیشنهادی مربوط به گفتار«چگونگی پرداختن به آسمان‌ها ـ ۲ (تفکّر در خلقت آسمان‌ها و زمین)» قرار گرفته است؛

کد عنوان تحقیق رده وضعیت توضیحات متن
۰۰۴۰۱ درجات معنای ذکر مبانی معارفی- معنای واژگان قرآنی      ذکر، درجات دارد. درجات پایین ذکر، «یاد کردن» است و درجات بالای آن، «احساس محضر و در محضر قرار گرفتن».
۰۰۴۰۲ سه ساحت توحید مبانی معارفی     وقتی به ساحت اول توحید می‌پردازید، بلافاصله خودتان را به ساحت دوم توحید منتقل کنید.
۰۰۴۰۳ رسول الله ص با نگاه به آسمان آیات ۱۹۱ و ۱۹۲ آل عمران را می‌خواندند حدیثی     نقل شده است هر موقع رسول‌الله(ص) به آسمان نگاه می‌کردند، این آیه و آیه بعدی[آیات ۱۹۱ و ۱۹۲ آل عمران] را می‌خواندند.
۰۰۴۰۴ نهی از تفکر در ذات خداوند در احادیث حدیثی     در برخی احادیث هم از تفکر در ذات خدا نهی شده‌ایم.
۰۰۴۰۵ معنای «تسبیح» در قرآن مبانی معارفی- معنای واژگان قرآنی     «سُبحانَک»؛ خدایا، تو آسمان‌ها و زمین را بسیار روان داری حرکت می‌دهی.
۰۰۴۰۶ جغرافیای «ما بینهما» در قرآن مبانی معارفی – جغرافیای عوالم   در ارتباط با تحقیق ۰۰۲۰۵ «ما بینهما» چند بار در قرآن آمده است که در آینده بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم و به نظر می‌رسد که منظور از آن عالم دخان باشد.
۰۰۴۰۷ مفهوم «الحق» در قرآن مبانی معارفی     «الحقّ» نظام خداوندی است.
۰۰۴۰۸ بالا رفتن در آسمان‌ها به وسیله «اسباب» مبانی معارفی     خداوند می‌فرماید که با «اسباب» در آسمان‌ها بالا بروید. اگرچه ما مسلمان‌ها عمل نکرده‌ایم و یهودی‌ها عمل کرده‌اند.
۰۰۴۰۹ بهره بردن یهود از «اسباب» در بالا رفتن در آسمان‌ها ادیان     خداوند می‌فرماید که با «اسباب» در آسمان‌ها بالا بروید. اگرچه ما مسلمان‌ها عمل نکرده‌ایم و یهودی‌ها عمل کرده‌اند.
۰۰۴۱۰ «سدره المنتهی» در قرآن و روایات قرآن و حدیث     در آسمان هفتم درخت «سدره المنتهی» است
۰۰۴۱۱ «بیت المعمور» در روایات حدیثی     در آسمان چهارم، «بیت المعمور» است.
۰۰۴۱۲ «ضُراح» در روایات حدیثی     در آسمان هفتم خانه‌ای به نام «ضُراح» است.

دیدگاهتان را بنویسید

14 − دو =